Z tego filmu dowiesz się, jak poprawnie to zrobić, wykorzystując najnowszą wiedzę ekspercką.

Jak to się stało, że spędziliśmy dwa lata przy szkole w warszawskim Wawrze? Co zrealizowaliśmy i jakie efekty można obserwować w terenie? Co najbardziej zapamiętamy z tego procesu? Obejrzyjcie reportaż z projektu i dowiedzcie się, jak toczyły się losy projektu Szkoła przyjazna klimatowi.
W ramach projektu Szkoła przyjazna klimatowi, opracowaliśmy publikację o działaniach adaptacyjnych, mitygacyjnych i edukacyjnych w szkołach. Celem jej stworzenia było wyposażenie odbiorców w wiedzę na temat błękitno-zielonej infrastruktury (BZI) w przestrzeni szkolnej i jej wykorzystania do celów edukacyjnych.
Publikację przygotowaliśmy w ramach projektu Między suszą a powodzią. Błękitno-zielona infrastruktura w gminie Leśna. Kierujemy ją do mieszkańców i innych interesariuszy na obszarach o zróżnicowanym ukształtowaniu terenu.
Publikacja, którą przygotowaliśmy razem z Fundacją Stocznia i Fundacją Zdrowa Rzeka. Pierwsza wersja tego przewodnika powstała z myślą o strażakach i strażaczkach. Pod koniec 2023 roku, w różnych zakątkach Polski, przeprowadzili oni z jego pomocą kilkanaście narad o wodzie. Na spotkaniach zgromadzili łącznie kilkaset osób.
W programie Zielony Lider organizujemy wizyty studyjne nie tylko dla osób uczestniczących w bieżącej edycji, ale też absolwentek i absolwentów.
Siódma część poradnika Fundacji Sendzimira z serii Zrównoważony Rozwój – Zastosowania, którą opracowaliśmy w ramach projektu Miejskie ekosystemy dolin rzecznych, to przewodnik po zagadnieniach związanych z kształtowaniem dolin rzecznych na terenach zurbanizowanych.
Od sierpnia 2022 do lutego 2023 r. przeprowadziliśmy konsultacje społeczne. W efekcie powstał wspólnie wypracowany projekt – społeczna propozycja zagospodarowania terenu Źródeł Czarnej Przemszy w Bzowie. Partnerem projektu był Urząd Miasta Zawiercie oraz firma doradczo-konsultingowa z Islandii Alta Consulting.
W raporcie podsumowujemy trzyletni projekt, który zrealizowaliśmy w okresie od 01.03.2019 r. do 31.03.2022 r. dzięki dofinansowaniu Unii Europejskiej ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego, w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014–2020.