Formularz wraz z podręcznikiem jak go stosować powstał w odpowiedzi na potrzebę uwzględnienia kryzysu klimatycznego w partycypacyjnych procesach planowania przestrzennego. Pomaga zbadać, jaki jest potencjał danego miejsca do adaptacji do zmiany klimatu.
Raport z badania percepcji różnych form „dzikiej” przyrody w mieście
Raport podsumowuje wyniki badania przeprowadzonego w lipcu i sierpniu 2024 roku, na reprezentatywnej próbie osób z polskich miast o liczbie mieszkańców powyżej 35 tys. Znajdziecie w nim między innymi informacje o tym jak postrzegają oni dziką przyrodę w mieście i jak oceniają różne sprzyjające jej praktyki utrzymaniowe.
Zieleń miejska – cykl webinarów
Na cykl webinarów pn. Zieleń miejska – standardy i dobre praktyki zwiększania bioróżnorodności i budowania odporności na zmianę klimatu składają się nagrania sześciu szkoleń online realizowanych przez Fundację Sendzimira na jesieni 2024 roku, z udziałem ekspertów i praktyków zarządzania zielenią miejską, bioróżnorodności i utrzymania terenów zieleni.
Reportaż z projektu Między suszą w powodzią
Seria filmów Między suszą a powodzią
Filmy edukacyjne w tej serii dotyczą rozwoju błękitno-zielonej infrastruktury i retencji krajobrazowej na terenach pozamiejskich. Dowiecie się z nich nie tylko o roli rzeki w ochronie przed suszą i powodzią ale również jak dobierać i tworzyć rozwiązania retencyjne w ogrodzie oraz jak pielęgnować ogród w celu zwiększenia retencji i bioróżnorodności.
Jak posadzić drzewo?
Reportaż z projektu Szkoła przyjazna klimatowi
Jak to się stało, że spędziliśmy dwa lata przy szkole w warszawskim Wawrze? Co zrealizowaliśmy i jakie efekty można obserwować w terenie? Co najbardziej zapamiętamy z tego procesu? Obejrzyjcie reportaż z projektu i dowiedzcie się, jak toczyły się losy projektu Szkoła przyjazna klimatowi.
Dobre praktyki zielonych liderów samorządowych i pozarządowych
Szkoła przyjazna klimatowi na wyciągnięcie ręki!
W ramach projektu Szkoła przyjazna klimatowi, opracowaliśmy publikację o działaniach adaptacyjnych, mitygacyjnych i edukacyjnych w szkołach. Celem jej stworzenia było wyposażenie odbiorców w wiedzę na temat błękitno-zielonej infrastruktury (BZI) w przestrzeni szkolnej i jej wykorzystania do celów edukacyjnych.
Między suszą a powodzią. Jak zatrzymywać wodę w krajobrazie?
Publikację przygotowaliśmy w ramach projektu Między suszą a powodzią. Błękitno-zielona infrastruktura w gminie Leśna. Kierujemy ją do mieszkańców i innych interesariuszy na obszarach o zróżnicowanym ukształtowaniu terenu.
Bez lania wody. Narady obywatelskie w społecznościach lokalnych
Publikacja, którą przygotowaliśmy razem z Fundacją Stocznia i Fundacją Zdrowa Rzeka. Pierwsza wersja tego przewodnika powstała z myślą o strażakach i strażaczkach. Pod koniec 2023 roku, w różnych zakątkach Polski, przeprowadzili oni z jego pomocą kilkanaście narad o wodzie. Na spotkaniach zgromadzili łącznie kilkaset osób.
Reportaż z wizyty studyjnej Zielonych Liderów na Pomorzu
W programie Zielony Lider organizujemy wizyty studyjne nie tylko dla osób uczestniczących w bieżącej edycji, ale też absolwentek i absolwentów.