Ten krótki film prezentuje nie tylko korzyści ze stosowania ogrodów deszczowych, ale wyjaśnia też jak podejść do ich budowy, żeby było to z korzyścią dla społeczności lokalnej.

Ten poradnik przygotowaliśmy, aby pomóc w organizacji warsztatów, które będą wspierać samorząd lokalny i organizacje społeczne w partycypacyjnym projektowaniu i opracowywaniu planów działań związanych z wdrażaniem rozwiązań błękitno-zielonej infrastruktury (BZI). Jego celem jest również poszerzenie wiedzy uczestników na temat projektów, które uczynią miasta bardziej zielonymi i odpornymi na zmiany klimatu.
Raport podsumowuje wyniki badania przeprowadzonego w lipcu i sierpniu 2024 roku, na reprezentatywnej próbie osób z polskich miast o liczbie mieszkańców powyżej 35 tys. Znajdziecie w nim między innymi informacje o tym jak postrzegają oni dziką przyrodę w mieście i jak oceniają różne sprzyjające jej praktyki utrzymaniowe.
Na cykl webinarów pn. Zieleń miejska – standardy i dobre praktyki zwiększania bioróżnorodności i budowania odporności na zmianę klimatu składają się nagrania sześciu szkoleń online realizowanych przez Fundację Sendzimira na jesieni 2024 roku, z udziałem ekspertów i praktyków zarządzania zielenią miejską, bioróżnorodności i utrzymania terenów zieleni.
Filmy edukacyjne w tej serii dotyczą rozwoju błękitno-zielonej infrastruktury i retencji krajobrazowej na terenach pozamiejskich. Dowiecie się z nich nie tylko o roli rzeki w ochronie przed suszą i powodzią ale również jak dobierać i tworzyć rozwiązania retencyjne w ogrodzie oraz jak pielęgnować ogród w celu zwiększenia retencji i bioróżnorodności.
Jak to się stało, że spędziliśmy dwa lata przy szkole w warszawskim Wawrze? Co zrealizowaliśmy i jakie efekty można obserwować w terenie? Co najbardziej zapamiętamy z tego procesu? Obejrzyjcie reportaż z projektu i dowiedzcie się, jak toczyły się losy projektu Szkoła przyjazna klimatowi.
W ramach projektu Szkoła przyjazna klimatowi, opracowaliśmy publikację o działaniach adaptacyjnych, mitygacyjnych i edukacyjnych w szkołach. Celem jej stworzenia było wyposażenie odbiorców w wiedzę na temat błękitno-zielonej infrastruktury (BZI) w przestrzeni szkolnej i jej wykorzystania do celów edukacyjnych.